PATÉ AL PEDRO XIMÉNEZ


Vos agrada el fetge? A mi no. Gens ni mica. Eeeeeecs... Record una vegada, quan era petita, que estava malalta a ca nostra. A baix estaven fent les matances i era l'hora de berenar el frit de matances. El frit de matances sol dur llom i fetge de porc, patata i pebre vermell. És un plat molt senzill i bo de fer per poder menjar ràpid i tornar a la feina. Idò bé, malalta com estava supòs que degueren pensar que no notaria el gust del fetge i em menjaria tot el plat... No, no, no... El vaig escopir!!! I és que té un gust que no m'agrada gens.



Però una altre cosa és el paté o el foie gras. La seva base és el fetge, sí, però com que està cuinat amb altres coses i després ben picat i mesclat... doncs sí que m'agrada. I molt!


Aquesta setmana tenc un dinar i volia preparar aquesta recepta d'un dels llibres que vaig comprar fa poc, el de La receta de la felicidad. És fantàstic, m'agrada tot, les imatges i les receptes. I aquesta és la primera que provaré del llibre. Del blog ja n'he provades unes quantes i sempre funcionen.


Aquí teniu els ingredients que necessitareu:

Per el paté:
- 250 gr de fetges de pollastre
- 150 gr de pitrera de pollastre
- 6 grans de pebre bo
- 2 fulles de llorer
- 250 gr de mantega + una cullerada 
- 100 ml de Pedro Ximenez

Per la gelatina:
- 200 ml de vi (jo he posat 100 ml de vi blanc i 100 ml de Pedro Ximénez)
- 50 ml d'aigua
- 10 gr de gelatina en pols

Anem per feina!

1- Trossejau la pitrera i els fetges. Posau la cullerada de mantega, els fetges, la pitrera, el pebre bo i el llorer dins una pella i ho heu de coure fins que la carn estigui rossa.

2- Afegiu el Pedro Ximénez i deixau coure fins que s'hagi evaporat l'alcohol. Són només uns minuts.

3- Deixau reposar la pella fora del foc uns 10 minuts i retirau les fulles de llorer.

4- Afegiu els 250 gr de mantega i triturau-ho tot. Ha de quedar molt finet. Haureu de deixar reposar el paté fins que refredi.

Mentre, podeu preparar la gelatina.

1- Posau al foc el vi i l'aigua. Quan bulli, afegiu la gelatina fins que es dissolgui. És molt ràpid. Abocau la gelatina sobre el paté. Això ajudarà a conservar-lo i que no s'oxidi.



Jo l'he decorat amb pebre groc tallat amb un tallapastes i uns quants grans de pebre bo.



PD: En un principi crec que no hi problema pels diabètics.
PD2: Els celíacs haurieu de fer la gelatina amb fulles de gelatina neutre en comptes de en pols ja que pel que es veu la gelatina en pols pot tenir traces de gluten. Només n'he trobada una que no en té i és de la marca Pronagar.
PD3: Fa tan de fred aquests dies que la gelatina s'ha mig congelada!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta veure comentaris, així que endavant!