BIALYS (NEW YORK, NEW YOOORK...)


Si, avui ens posam una mica "americans". En concret, de la costa est d'Estats Units. New York!!! 

Fa unes setmanes, cercant llibres de cuina per internet en vaig trobar un que me va cridar l'atenció: Nueva York. Las recetas de culto de Marc Grossman. Tracta sobre cuina típica americana. La que veim a les pelis, i a mi, totes aquestes coses m'encanten... No hi puc fer més. Vaig cercar unes quantes crítiques i quan vaig veure que tothom en xerrava bé, me vaig decidir del tot.


El vaig comprar a Barcelona per les vacances de Pasqua i estic enganxada a les seves fotos. M'encanta! Hi ha receptes de les típiques (i que pens posar en pràctica algun dia): cheeseburger, donuts, bagels... Però també n'hi ha d'altres que no coneixia de res. Entre elles aquests bialys. Els bialys venen a ser cosins dels bagels, però no s'han de bullir abans de coure, no tenen forat i en el seu centre duen un farcit ben original.


A més, el llibre posa el farcit típic d'aquest panets, pel que n'he fet una adaptació i... vaja, que he dinat d'un d'ells i n'hagués menjat dos o tres! Molt bons! L'aspecte pot ser no és del tot el que hauria de ser, però ja aniré practicant amb la forma. Va, deix de posar-vos les dents llargues i vos pos la recepta.


Ingredients pels bialys (en surten 6):

- 400 gr de farina
- 25 gr de llevat fresc
- 1 cullerada de sal
- 1 cullerada d'oli
- 1/4 de l. d'aigua tèbia

Per la guarnició:

- 3 cullerades d'oli d'oliva
- 150 gr de ceba
- 1 cullereta de llavors de rosella
- 1 cullereta de sal
- prebe bo


Comencem!

1- Mesclau la farina, la sal i el llevat en un recipient. I per separat mesclau l'oli i 'aigua.

2- Afegiu el líquid als sòlids i mesclau durant uns 10 minuts. La pasta tornarà elàstica i enganxosa. Aquesta tasca la podeu fer a mà, però si teniu un robot de cuina vos estalviarà moooolta feina.

3- Posau oli a les parets i a la base d'un recipient i posau-hi la pasta a dins, tapat amb plàstic. Ha de reposar fins que hagi doblat la mida.


4- Quan hagi doblat la mida, feis sis bolletes i posau-les sobre un paper de forn. Se vos enganxarà a les mans, per tant vos recoman untar-vos les mans en oli. Deixau-les reposar una horeta, més o manco.


5- Mentre, preparau la guarnició que anirà a sobre. Posau en una pella: 2 cullerades d'oli, la ceba tallada ben petita, les llavors de rosella i sofregiu-ho tot. Rectificau de sal i prebe bo si trobau que fa falta.

6- Pitjau la part central de cada bolleta fent com un cràter, i posau un poc del sofregit de ceba que heu fet.


Forn a 225º, uns 10-12 minuts o fins que els bialys estiguin una mica daurats. Estaran cuits quan en tocar-los sonin a buit.

El farcit l'he fet una mica a la meva manera, ja que no he trobat tot el que deia al llibre, però vaja, jo ho he trobat boníssim!

Farcit:

1- Obriu els bialys i posau unes fulles d'enciam sobre la base.

2- Feis una mescla de bonítol (un potet petit, i eixugau tot l'oli que pogueu), una bona cullerada de maonesa, dues cullerades i mitja de nata, i la ceba que vos hagi sobrat de guarnir els bialys. Posau aquesta mescla per sobre de l'enciam.

3- Per acabar, tallau rodanxes de cogombres envinagrats i posau-les per sobre del bonítol. Tapau amb la tapadora del bialy... i no espereu! A menjar!!!


Ja me contareu si vos ha agradat!

Salut!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta veure comentaris, així que endavant!