MONKEY BREAD PIZZA

                          

Sí, sí, sí... Monkey, ho heu llegit bé. Jo també me vaig quedar amb cara d'espant la primera vegada que vaig llegir el nom d'aquest plat. I no. No he sacrificat cap simi ni a prop fer-hi!

En principi el Monkey Bread és un plat dolç, d'aquests plats dolços típicament americans però no molt coneguts, a base de canyella i sucre de canya. Però aquesta podríem dir que és la versió salada. La recepta de la pasta l'he treta de la pàgina de Kanela y Limón, un blog que m'encanta. I per què aquest nom? Realment no ho he arribat a aclarir, però per les versions que he llegit, la que em sembla més raonable és la que diu que s'anomena així per la manera com es menja: amb els dits. És divertit, perquè aquest pastís-coca-pizza està format per petits paquetets que s'han d'anar separant amb els dits per poder-los menjar.



Maldament ho sembli no és un plat gens complicat, això sí, haureu de tenir paciència perquè el seu muntatge és una mica lent. Si teniu nins per ca vostra vos poden ajudar, ja veureu com. Au! Anem per feina!

Ingredients per la pasta:
- 300 ml de llet tèbia i 25 gr de llevat dissolt a dins
- 120 ml d'oli
- 1 iogur
- 40 gr de flocs de puré de patata
- 1 culleradeta de postre de mel
- 1/4 de culleradeta d'all en pols
. 1 cullerada de parmesà en pols
- 550 gr de farina de força
- 1 culleradeta de sal


Ingredients pel farcit (això va a gust personal, jo n'he fets dos):
1- pernil dolç, mozzarella, salsa de tomàtiga i olives
2- pernil dolç, mozzarella, salsa de tomàtiga, pinya i tàperes.

Altres ingredients:
Oli amb alfàbrega, salsa de tomàtiga (per sucar el "paquetets" en estar fets), i spray desenmotllant o mantega i farina de blat de moro per folrar el motlle.






Arremangueu-vos que començam!
1- Primer de tot heu de dissoldre el llevat dins la llet tèbia i  reservar-ho una estona.
2- Mentre, mesclau tots els ingredients per la pasta restants, i afegiu també la llet amb el llevat. Pastau-ho bé tot fins a formar una bolla. Deixau tot això en repòs una estona mentre preparau el farcit.
3. Per el farcit heu de tallar els ingredients en trossets petits. Jo he triat els que teniu a dalt i he fet dues classes de paquetets diferents. Podeu triar el farcit que vos agradi més!
4. Abans de continuar, preparau el motlle. Jo he usat spray desenmotllant i farina de blat de moro. Si no en teniu segur que també va bé la mantega. La primera vegada que vaig fer el monkey bread pizza hi vaig posar mantega.
5. Aquí és on els petits de la casa poden ajudar. Feis bolletes amb la pasta i farciu-los. Tancau la pasta pessigant la pasta.





6. Sucau els paquetets en oli aromàtic (el que més vos agradi o s'adapti als ingredients del farcit) i anau-los col·locant dins d'un motlle amb forat al mig (serà més fàcil de coure).



Forn a 190º, uns 30-35 minuts... i a menjar!

                                      


Podeu servir aquest plat amb un platet amb salsa de tomàtiga al costat per anar sucant els trossets a dins.



Salut!!!


PD: com que m'han sobrat ingredients del farcit, he fet mitja recepta de pasta més i n'ha sortit una pizza boníssima!

2 comentaris:

  1. fa una bona pinta Juani!!!!!! gràcies per explicar-ho detalladíssimament!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Laureta! i ja saps, si la proves de fer ja me diràs com t'ha anat!

      Elimina

M'encanta veure comentaris, així que endavant!